Marti Renti, czyli Marta Rentel, to jedna z najpopularniejszych influencerek w Polsce. Od pewnego czasu jest także związana z federacją FAME MMA. Marti Renti zdobywa coraz większą popularność w mediach społecznościowych, nawiązując współprace z topowymi markami i inspirując swoich fanów do aktywności fizycznej. Mało kto wie, że Marta posiada certyfikat instruktorki fitness.
Imię i nazwisko
Marti Renti, czyli Marta Rentel, zyskała swój pseudonim, łącząc swoje imię i nazwisko.
Wiek
Marta Rentel urodziła się 10 maja 1995 roku, co oznacza, że ma 27 lat.
Wzrost i waga
Marti Renti ma 170 centymetrów wzrostu. Przed swoją ostatnią walką na FAME MMA 12 ważyła 59 kilogramów.
YouTube
Marta założyła swój kanał na YouTube 25 czerwca 2019 roku. Od tego czasu zdobyła ponad 180 tysięcy subskrybentów, a jej filmy mają łącznie ponad 46 milionów wyświetleń. Najpopularniejszy film „JA vs MOJA MAMA” osiągnął ponad 3 miliony wyświetleń.
Jej profil na Instagramie, @martirenti, śledzi ponad 869 tysięcy osób.
TikTok
Marti Renti jest również aktywna na TikToku, gdzie jej profil @martirenti ma ponad 2,9 miliona obserwujących, a wszystkie filmiki zdobyły ponad 85 milionów wyświetleń.
Judo
Marta w młodości uczęszczała do klasy sportowej i trenowała judo, jednak z powodu szykanowania porzuciła ten sport.
FAME MMA
Marta Rentel jest także znana z występów w federacji FAME MMA. Zadebiutowała na gali FAME MMA 7, gdzie zmierzyła się z Martą „Linkimaster” Linkiewicz. Pomimo porażki, kontynuowała swoją karierę w MMA, walcząc m.in. z Kamilą „Zusje” Smogulecką na FAME MMA 12 oraz z Wiktorią „Wiki” Jaroniewską na FAME MMA 16.
Fame czy Shame
W 2020 roku Marti Renti wzięła udział w telewizyjnym reality-show „Fame czy Shame”. Program polegał na rywalizacji dziesięciu najpopularniejszych influencerów, którzy spędzili ze sobą 8 tygodni w willi w Konstancinie. Marta nie zdobyła miejsca na podium, ale program przyniósł jej jeszcze większą popularność.
Relacja z Michałem Gałą
Marti Renti spotykała się z Michałem Gałą, którego poznała w reality-show „Fame czy Shame”. Para była przez jakiś czas jedną z najpopularniejszych w polskim internecie, jednak latem 2021 roku ogłosili rozstanie.
NFT
W 2021 roku Marta sprzedała NFT swojego uczucia za 250 tysięcy dolarów, co w tamtym czasie było warte około miliona złotych. Było to jedno z najbardziej głośnych wydarzeń w polskim internecie w tamtym roku.
Jak się później okazało Marti Renti, przyznała, że w sprawie sprzedaży „cyfrowej miłości” okłamała opinię publiczną. Oświadczyła, że wbrew wcześniejszym deklaracjom nie otrzymała za NFT prawie miliona złotych. Wyjaśniła, że do transakcji namówił ją Bartłomiej Sibiga, współwłaściciel platformy Fanadise. Sibiga oświadczył natomiast, że „nie kontrolował” przekazu Rentel.
W wywiadzie z youtuberami Sylwestrem Wardęgą i Robertem Pasutem Marta Rentel opowiedziała o kulisach tamtej akcji. Przyznała, że do pomysłu sprzedaży „Cyfrowej miłości” namówił ją Bartłomiej Sibiga, szef agencji influencer marketingu DDOB oraz współwłaściciel platformy NFT Fanadise, a prywatnie jej znajomy.
Kiedy zaczynałam robić rzeczy w internecie, bardzo dużo z nim [B. Sibigą – przyp.] nagrywałam – opowiada influncerka. Jednym ze wspólnych projektów był „Fame czy Shame” dla platformy Player.pl. – Bartkowi bardzo dużo zawdzięczam, bo wprowadził mnie w ten świat. Kiedyś do mnie zadzwonił i wprowadził w temat NFT. Zaprosił mnie do biura, bo oni sobie z Chmielniakiem [Jakub Chmielniak, wspólnik Sibigi w biznesie NFT – przp.] robią Fanadise. To był szczerze jego pomysł – opisuje Marta Rentel.
W rozmowie influencerka przyznała się do okłamania widzów na temat kwoty sprzedaży „wirtualnej miłości”. – Z uwagi na to, że bardzo się lubimy ja mu ufam. To po prostu sobie to obgadaliśmy, że to będzie bardzo fajne. Ja dostałam pieniądze, ale nie takie – powiedziała Marta Rentel, pytana, czy „wirtualna miłość” została sprzedana za ogłoszone w mediach prawie milion złotych. – Ogólnie ta transakcja była. Ja dostałam pieniądze, ale z uwagi na to, że to nie był mój pomysł, trzeba się było w jakiś sposób podzielić. Nie mogę powiedzieć, że dostałam milion – sprecyzowała influencerka.
Muzyka
Marti Renti realizuje się również w branży muzycznej. W 2021 roku wydała piosenkę „Bad Girl” we współpracy z Praskim. Utwór zdobył 2,5 miliona wyświetleń na YouTube.